リンナイ株式会社の本社(愛知県名古屋市)の一部老朽化による補修と創業100周年事業に伴い、本社1階のエントランス・ロビー、2階の国内・国外ショールーム、各会議スペースの空間リニューアルをプロデュースしました。
リンナイは、2020年9月1日に創業100周年を迎え、上記スペースの一部の老朽化による補修と、次の100年の歩みへ結びつける周年事業として検討を開始。2021年の着手から、各部署からのアイデアと議論を交わし、これからの目指すべき品質を体感できる空間としてリニューアルしました。
現在、リンナイグループは日本を含む20の国・地域に拠点を持ち、世界80ヶ国以上に商品を展開しています。それに伴い、一部のスペースでは海外商品も取り扱い、今後の幅広い事業展開と創業時からの歴史と想いも垣間見える空間となっています。
As part of the repairs to Rinnai Corporation's head office in Nagoya, Aichi Prefecture, due to partial dilapidation and the company's 100th anniversary project, the entrance lobby on the ground floor, the domestic and international showrooms on the second floor, and various meeting spaces were renewed.
The project began in 2021 and, after extensive idea exchanges and discussions across various departments, the space was transformed to embody the quality that Rinnai aims for in the future.
The Rinnai Group currently has offices in 20 countries and regions, including Japan, and distributes its products in over 80 countries worldwide. Reflecting this global reach, some of the newly renovated spaces showcase international products, offering visitors a glimpse into the company's extensive future business development as well as its history and aspirations since its founding.